LÅNGT INLÄGG ! (utseende)

Hej hinner blogga lite innan någon kommer hem och klagar över att jag inte läser på biologin..
Tänkte dra upp en liten sak som jag speciellt mycket tänkt på nu i tonåren lixom, när det handlar så jäkla mycket om utseendet och sådant. Har alltid sett ganska udda ut, förstås, ingen ser ju ut som jag men speciellt nu när jag blivit äldre har håret på mitt huvud ljusnat (okej har tonat och färgat det men det är nu nästan min naturliga färg iallafall) och mina ögonbryn har bara blivit mörkare! Lite ovanligt va?  Har mörkt bruna ögon, svarta ögonfransar och riktigt mörka ögonbryn lixom. Är inte speciellt brun i huden om någon blev och undra över det då.
Vid flera tillfällen har jag fått nog av det blonda och gjort en brownie men har alltid kommit tillbax till det ljusa iallafall :)  Nu är det så att folk ofta säger till varandra "ooh du liknar sååå den och den kändisen!!" så jag började undra om det finns någon som skulle likna mig av naturen? Har då inte hittat en enda en. Eller jo, en! Emma Watson men hon har färgat sitt hår blondt och har egentligen råttfärgat enligt henne.
Men såhär ser hon iallafall ut i blondt, ger en bild av hur jag kanske lite ser ut :) ? hehe.

Denna bild beskriver ganska bra tycker jag, luggen är i samma färg som mitt hår och ögonbrynen är på pricken samma färg som mina! Dock är ögonen ganska ljusa på denna, eller ögonfransarna och det lixom.

Här är också håret i samma nyans men fortfarande är ögonen & ögonbrynen rätt ljusa.
Har ofta fått höra kommentarer som "varför har du så blondt hår när du har så mörka ögon, skulle inte din naturliga färg passa bättre?", "hurdant är ditt naturliga hår?", "gud din blonda färg ser inte färgad ut alls! hur har du lyckats från så mörkt hår?!" osv osv.. lite tjatigt i längden tycker jag! Får lust att skrika DET HÄR ÄR FAN MITT NATURLIGA HÅR OCH MINA NATURLIGA J*VLA ÖGON !!!!!
Men nej, en fin dam gör inte så. Svarar alltid så snällt som möjligt (men ändå snabbt då jag inte orkar med samtals ämnet) att nej, det är allt naturligt.

Men har ju själv förstås börjat undra hur jag ser så udda ut lixom? Så stora skillnader..
Okej jag har utländsk släkt (men inte så nära!) och sedan har jag den som är ganska nordlig (släkten alltså) men oftast blir det ju ganska jämnt i utseendet och inte så stora skillnader? Ta typ Kenza, hon är ju halv-maroccan och halv svensk? Hon är ju en ganska brun svensk men ljus maroccan. Så blir det ju oftast ? Eller ? Har ni stött på liknande fall som jag ? Tell me! Och om ni kan länka bilder på andra som jag vore jag super glad! :)
Inte så att jag skäms över mitt utseende, NEJ! Har ett sunt självförtroende och kan t.o.m tänka "Gud vad söt jag är!" men ibland då man bara inte orkar kan det här störa mig så då vore liknande hjälpa :)
Tack så mycket om du läste! <3

ps. nej är inte nere just nu kom bara att tänka på det :P ! är faktiskt jätteglad just nu! :))


Kommentarer
Postat av: Natalie

Jag har fått höra liknande grejer.. Är egentligen blond, men har ganska mörka, blåa ögon. När jag fortfarande hade blont hår så sa folk att det var så häftigt/annorlunda att jag hade så mörka ögon men så ljust hår. Nu när jag har mörkare hår har folk fått en chock när jag har sagt att jag egentligen har blont, för jag passar tydligen så bra i mörkare, förmodligen för ögonen..



Svar: Ja, det är mysiga :) Oj! Tack så mycket, vad.. generad eller något jag blev, haha! Nej jag har inte tänkt på det alls, har inte så bra självförtroende, och är nog för kort också..

2009-09-29 @ 20:36:45
URL: http://nataliebaronowsky.blogg.se/
Postat av: Felicia

Åh vad härlig färg du har på håret om det är liknande som Emma :O blir lite trött på det typiska "vita/blonda" håret just nu. Tycker det är jätte fräscht med naturligt blont hår :) jag har också mörka ögonbryn och ganska grova, och jag är blond från början xD vet inte om du visste det. Men jag trivs bra i mitt bruna hår nu :)

men du låter som en jätte söt tjej så ta åt dig av det positiva folk säger åt dig :)

Kram <3

2009-10-01 @ 14:10:22
URL: http://rosdalen.blogg.se/
Postat av: xheneta

kan du besöka min blogg

2011-02-02 @ 01:57:04
URL: http://jojofan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0