Första skoldagen

Hej!

Skolstarten närmar sig snabbare och snabbare, tyvärr.
Fast nog är det ju helt roligt att komma tillbaks till alla vänner och vardagen också.
Fast tänk på alla små barn som börjar ettan i lågstadiet, minns nog vilken spänning det var laddad första dagen!
Känner du någon som börjar ettan nu? Berätta för honom/henne om hur du hade det, det gjorde många till mig och det hjälpte massor :)
Har själv nu en bekants son som börjar i ettan, har är skitnervös för han tror b.la att han kommer vara sämst i klassen på allting. "Jag kan ingen matte, jag kan ingen svenska,jag kan inte hela alfabetet" är vanliga saker som kommer ur honom när man snackar skolstart och sådant. Jag har försäkrat honom om att han inte kommer vara sämst i klassen och dessutom finns det speciallärare som hjälper till och om man har svårigheter med något får man fa på en egen lektion hos henne och då är det jätteroliga uppgifter, ibland kan man t.o.m få godis! Då brukar han säga att han på flit ska vara dålig men då sa jag att man inte ska försöka luras då blir det sura gubbar i listan istället :P
Det som gjorde honom ännu gladare är att jag ska prao-jobba på hans skola så då kommer han vara den coola som känner en sååå gammal person :D ! Fast när jag frågade om han ska få en flickvän sa han genast "uuusch neej inga flickorr!" han ska använda sina raster till fotboll,korgboll och tuffa killars grejer alltså ;D och på "eftis" vill han inte pyssla
utan vara i madrass rummet där man får brottas och sådant. men trots alla planer om detta är han fortfarande skitnervös och vill att man läser Alfons Åberg första skoldag-boken för honom varje kväll. och så övar han på att skriva 0-9 och han har också lärt sig alfabetet från A-K! duktiga söta du.
Det är så sött med småbarn :)

Hittade denna bild, första skoldagen för Victoria. Ja, gissa vilken Victoria?;D Kron-prinsessan förstås!
Ska nog ta och visa den för honom..:)

Nu ska jag äta lite lunch, hörs!


Kommentarer
Postat av: Julia

sv: Tack så mycket! Kan mycket väl vara så att broschen som berlocken kommer ifrån är från Grekland :)



Jag är faktiskt ganska taggad på att komma tillbaka till skolan :D Kommer nog ångra att jag sade så ganska omgående dock, haha! Vilken klass går du i?

2009-08-03 @ 21:57:33
URL: http://juliapysslar.blogg.se/
Postat av: Felicia

SV: Åh har du :O lyckos!



Naw, vad gulligt :) du kan hälsa honom att fast jag är nio år äldre än honom är jag ändå lika nervös ;) haha.

2009-08-04 @ 00:08:10
URL: http://rosdalen.blogg.see

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0